Пропоную вашій увазі корисні посилання
Вчитель
вчителю, учням, та батькам http://teacher.at.ua/
Все
для шкільних свят http://forschool.in.ua/
Методичний
портал http://metodportal.com/
Віртуальний
кабінет математики http://ito.vspu.net/
Імперія
математики http://i-math.com.ua/
Колекція
цифрових ресурсів з усіх шкільних предметів http://oipopp.ed-sp.net/
Міністерство
науки і освіти http://www.mon.gov.ua/
Освітній
портал "Педагогічна преса" http://pedpresa.com.ua/
"Секрети успішного навчання"
Саме цей секрет мені хотілося б тобі розкрити першим, тому що надалі він може допомогти тобі освоїти інші.
Отже, повторюю: щоб щось добре засвоїти самому, можна (і потрібно!) навчити цьому іншого!
Якщо ти вирішив скористатися моїми пам'ятками і освоїти секрети успішного навчання, вибери людини (свого друга, подругу чи просто однокласника, брата чи сестру), якому ти будеш допомагати у навчанні. Звичайно, ця людина повинна погодитися прийняти твою допомогу (ти повинен переконатися в тому, що йому дійсно це потрібно)!
Передавати секрети успіху в навчанні можна і дорослому: мамі, татові, бабусі, дідусеві ...
Тільки не перевантажував інформацією свого слухача, пропонуй її "маленькими порціями"!
Секрети успіху на уроці
Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх однокласників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.
Запам’ятай, важливе:
Підготувати все необхідне для уроку до дзвінка.
Не відволікатися, зосередитися на завданні.
Не вигукувати з місця, піднімати руку.
Не жувати на уроці.
Не базікати з сусідом по парті.
Не списувати.
Готувати свою відповідь.
Дотримуватися правил етикету.
Сидіти рівно.
Вимикати мобільні телефони.
"Переробляти" інформацію.
Готуючись до відповіді на уроці:
1. Згадай зміст матеріалу.
2. Подумай або запиши план відповіді.
3. Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентруйте на цьому увагу.
4. Кожне положення обов'язково доводь, приводь приклади, але коротко і ясно.
5. Обов'язково роби узагальнення і висновки зі сказаного.
6. При необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками, моделями.
7. Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь все необхідне.
Секрети планування:
Слово "планування", швидше за все, не асоціюється у тебе з яких-небудь цікавим і захоплюючим заняттям.
Але саме планування може стати твоїм вірним другом і помічником у навчанні, своєрідним "ангелом-охоронцем" від стресів і неприємних несподіванок. Існує думка, що ми втомлюємося від незроблених справ і особливо від того безладу в голові, який виникає, коли невирішені проблеми накопичуються і нашаровуються одна на іншу.
Крім того, планування допомагає людині затрачати менше часу на одноманітну і нудну роботу. Уміння планувати забезпечить не тільки успіх в навчанні, а й майбутні високі професійні досягнення.
З чого починається планування?
У першу чергу, необхідно вміти виділяти головне, тобто тобі належить навчитися вибудовувати проблеми і справи за ступенем важливості.
Потім визнач цілі і склади план дій, необхідних для її досягнення.
Важливо також навчитися відстежувати виконання плану і оцінити отриманий результат
ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
- Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
- Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
- Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
- Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
- Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
- Між уроками роби перерви.
- Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
- Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці).
- Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
- Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал.
- Складай план усної відповіді.
- Перевіряй себе.
ЯК УДОСКОНАЛИТИ СВОЮ УВАГУ
- Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
- Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
- Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
- Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
- Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
- Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
- Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
- Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
- Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
- Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
- Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
- Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
- Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
- Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
- Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов’язаний з твоїм досвідом, інтересами.
- Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
- Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
- Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
- Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
- Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
- Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
- Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.
УМІЙ ВОЛОДІТИ СОБОЮ
- Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.
- Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
- Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.
Пам’ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості. - Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
- Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
- Будь-яка справа починається з першого кроку!
Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку. - Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
- Будь толерантною особистістю.
Рекомендації психолога «Перед олімпіадою»
- Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.
- Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.
- Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.
- Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета.
- Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – з самого важкого, з того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати, навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.
- Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.
- Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, – це опорні пункті відповіді.
- Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.
Пам’ятки - поради учням щодо складання державної підсумкової атестації
До складання ДПА
- Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
- Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
- Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати - ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
- Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня - решту питань, четвертого - повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
- Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
- Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
- Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
- Пам’ятайте, що інформація одержана на консультації перед державною підсумковою атестацією буде корисною для вас.
- Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
- Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час державної підсумкової атестації не можна.
- Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
- Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
- Не забудьте прийти на консультацію.
- Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
- Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
- Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації .
- Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
- Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
Під час складання
Усної державної підсумкової атестації:- візьміть білет, назвіть його номер;
- сядьте на місце, заспокойтеся;
- прочитайте завдання;
- зосередьтесь і спробуйте зрозуміти його зміст;
- складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення,формули, схеми;
- готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
- пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, - це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
- починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
- висловлюйтеся логічно;
- супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
- тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але не голосно;
- намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5 - 7 хвилин;
- не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам,що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
- не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все,що стосується даної теми;
- не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
- не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
- почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!;
- не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати , спробуйте розв’язати інше. Можливо ,успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим;
- будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
- сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання;
- прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
- не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
- думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
- перевірте виконане завдання;
- прислухайтеся до своєї інтуїції.
Після складання ДПА
- Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.- Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
- Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.
- Під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.
Немає коментарів:
Дописати коментар